emanager
Stifter af eManager Rasmus Madsen.

Kan du teste en idé på 8 timer?

BLOG: Nej tænker de fleste – specielt når jeg fortæller, at jeg gjorde det helt uden et produkt. Og at det udelukkende tog 8 timer at validere mit marked!

Her er opskriften jeg brugte, jeg …

1. købte et domæne (emanager.gg)

2. lavede en hjemmeside hvor folk kunne tilmelde sig nyhedsbrevet

3. fandt den mest aktive facebook gruppe

4. postede et indlæg omkring at jeg søgte beta testere til emanager

Også gik det amok med folk der skrev til mig. Der var så mange unge knægte, der rigtig gerne ville være med i betarunden.

Målet var at skaffe 10 betatestere. Men da folk virkelig lokkede og pressede for at få lov til at deltage, lukkede vi op for flere. Dette var til trods for, at vi ikke troede systemet ville være klar til den type trafik.

Set i lyset af den feedback vi fik, gik vi direkte i gang med at kode vores prototype.

Kilde: Nielsen Esports Playbook.

Hvilken anden måde kunne have valideret vores produkt bedre? Og konklusionen er ret nem: det er faktisk muligt at validere en idé på kun 8 timer!

Hele 47 endte med at teste vores første version d. 15/12-2018, og i dag har 2.739 brugere lavet et hold på vores platform – hvilket er sket på kun 4 måneder.

Det er ikke for sjov at der er taget så godt imod vores produkt. Esporten er nemlig ikke længere for nørder, da den rykker sig mere og mere ind i hjerterne hos alle.

Kilde: Newzoo 2018 Global Esports Market Report.

57% af alle der fulgte esporten i 2018 er nu det som kan defineres som ”ikke-nørder” – hvilket er en utrolig spændende udvikling.

Det betyder med andre ord, at esporten også er ved at blive det kommercielle produkt som vi i så mange år har kendt fra fodbold og andre sportsgrene.

Kilde: Newzoo 2018 Global Esports Market Report.

Bare i 2018 oplevede esporten endnu en stigning i totalomsætningen som endte på svimlende 906 millioner USD, hvilket er en stigning på 38% i forhold til 2017.