"Vi skal forsøge at gøre en forskel i forhold til foodwaste. Det er vores formål, og det gør man ikke med halvanden million til fem forskellige startups,” lyder Peter Votkjær Jørgensen, partner i Maersk Growth. Foto: Peter Votkjær Jørgensen.

Maersk går ind i kampen mod madspild

FoodTrack by Maersk er et nyt ventureprogram under A.P. Møller-Mærsks venturearm Maersk Growth, som skal tage kampen op mod madspild. Startups fra hele verden byder ind med gode ideer, og på sigt kan samarbejde ende med investeringer fra Maersks side.

Danskerne er blevet bedre til at udnytte madrester og planlægge deres madindkøb, så vi i dag smider mindre mad ud. Men der er stadig rigelig plads til forbedringer. Hvert år kasserer vi herhjemme en kvart milliard ton mad. Og på verdensplan vejer den samlede mængde madspild svimlende 1,6 milliarder ton. Behovet for løsninger på den tilnærmelsesvise uoverkommelig størrelse af problemet presser derfor på.

Intet medlemskab? Du går glip af en masse!

Få adgang til analyser, data og værktøjer, der giver dig og dine kolleger vigtigt viden om startups og markedet. Prøv gratis i to uger.

Prøv Bootstrapping Pro

Allerede medlem? Log ind her