“Vores styrker ligger i, at vi er vores egne kunder. Vi kender de forventninger og krav, som unge har til butikker i dag,” siger Morten Møgelmose, Co-founder i Zliide.

Ide født af gymnasieelever udløser to-cifret millioninvestering

Med deres intelligente tøj-alarm giver Zliide magten tilbage til tøjbutikkerne. Stifterne bag vil sikre, at kunder i butikker aldrig mere skal stå i kø for at aflevere deres penge. På den ide har de indtil videre skabt ti arbejdspladser og rejst penge fra en række investorer.

Det var i shoppingmekkaet Oxford Circus i London, at Morten Møgelmose besluttede sig for at afskaffe køer. Flowet i butikken gik for langsomt. Oplevelsen var gammeldags. Det, at skulle stå i kø for at aflevere sine penge, irriterede den daværende gymnasiedreng, der er opvokset med tjenester som ASOS og Uber. Så efter hjemkomsten til Nordjylland tog han fat i tre af sine kammerater fra Hjørring Gymnasium og HHX og Handelsgymnasiet på EUC Nord, Viktor Pedersen, Casper Schrøder og Nikolai Lindholm. Der tog de deres første spæde skridt til den Zliide-teknologi, de i dag, tre år senere, er har baseret deres startup på.

Intet medlemskab? Du går glip af en masse!

Få adgang til analyser, data og værktøjer, der giver dig og dine kolleger vigtigt viden om startups og markedet. Prøv gratis i to uger.

Prøv Bootstrapping Pro

Allerede medlem? Log ind her