En af de mest befriende pointer i Blitzscaling falder midtvejs i bogen, hvor Reid Hoffman og medforfatteren Chris Yeh nævner restauranten The French Laundry. Etablissementet i Californien er en succes med sine tre Michelin-stjerner. Men som skaleringscase er den ikke meget værd, eftersom den kun bespiser 60 mennesker dagligt. Hvis The French Laundry skulle satse seriøst på at skalere, skulle den blive en megakæde, hvilket med al sandsynlighed ville få kvaliteten på tallerkenen til at implodere. Skalering efter modellen større, større, større, indtil du dominerer dit marked, er hverken muligt eller ønskværdigt for alle virksomheder. Styrken ved Blitzscaling er, at...
Prøv 14 dage gratis
Start ud med 14 dage gratis og få adgang til de vigtigste historier i startup-økosystemet under overfladen.
Herefter 120 kr./md ex. moms. Abonnementet fornyes automatisk, indtil det opsiges.
- Fuld adgang til alt Pro-indhold og analyser
- Deal monotor - adgang til alle de vigtigste detaljer om transaktioner i startup-økosystemet
- Alt nyt indhold direkte i din indbakke