Et spændende nyt kapitel for den danske entreprenør-duo YOGO

Dansk bookingplatform øjner mulighed for entré på nye markeder og rejser runde fra Business Angels samt Ugly Duckling Ventures. YOGO træder ind i fitnessmarkedet med en ny investering, et nyt strategisk partnerskab med en gruppe danske Business Angels og et fortsat samarbejde med den danske venturefond, Ugly Duckling Ventures.

Den danske startup YOGO, der står bag et intuitivt og brugervenligt bookingsystem til yogastudier, står over for et spændende nyt kapitel med sin entré ind i fitnessområdet. Efter en nylig investering fra en række Business Angels, med ekspertise i fitness og skalering, står YOGO til at øge væksten i yoga-, pilates-, crossfit- og fitness-sektorerne.

YOGO bootstrappede deres forretning indtil sidste år, hvor de første gang fik kapital ind udefra fra den danske venturefond, Ugly Duckling Ventures. Det er på ryggen af resultaterne fra denne runde, at de nu rejser endnu en runde, som skal bidrage til mere udvikling og fodfæste i nye markeder.

 

Visionen

Anders Straarup og Magnus Hylander Friis, begge uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium, deler ikke kun en passion for musik men også en dyb forståelse for softwareudvikling. I løbet af årene har de udviklet deres samarbejde gennem arbejdet på forskellige projekter. I 2017 fik Anders – med afsæt i sin erfaring med at bygge skræddersyede systemer til yoga- og fitness-studier – idéen til YOGO. Et standardiseret og abonnementsbaseret bookingsystem, som evner at imødekomme alle de forskellige behov, som fitnessentusiaster måtte have – inklusive yoga, pilates, crossfit og fitness generelt.

 

At sætte kunderne først og skalere op

YOGOs kundefokuserede tilgang har været altafgørende for deres succes. Ved at lytte nøje efter feedback fra deres første kunde – The Yoga Flat – udviklede Anders og Magnus et system, der ned til mindste detalje møder yogastudiers behov. De adskiller sig selv fra eksisterende bookingsystemer, der primært er baseret i USA, ved at lægge stor vægt på at være i tæt kontakt med deres kunder. Ved hele tiden at raffinere og opdatere deres system, baseret på feedback, prøver YOGO at sikre sig, at deres platform forbliver i toppen af markedet. 

Derudover tilbyder YOGO fleksible bindingsperioder, og står parat til at hjælpe deres kunder gennem hele deres rejse. Denne tilgang – som de kalder ”sympatisk salg” – har resulteret i særdeles tilfredse kunder, som med stor entusiasme anbefaler YOGO til andre i branchen.

“Jeg kunne med det samme se et stort potentiale i YOGO. Magnus og Anders har en forfriskende åben, moderne og direkte tilgang, hvilket jeg sætter stor pris på. Jeg er ikke i tvivl om, at YOGO med tiden vil blive det næste store bookingsystem.” – Susan Søgaard, ejer af Senses

 

Rider på bølgen af fitnesstrends i et marked med kæmpe potentiale

Ifølge YOGOs CEO, Magnus, er YOGOs popularitet i Danmark kun begyndelsen. YOGO rammer lige ind i den voksende trend af folk, der har taget yoga, pilates, crossfit og fitness til sig som en del af deres hverdag. Selvom YOGOs kundebase i dag primært består af yogastudier, er deres vision at kunne servicere alle sports- og fitnessklubber og at kunne imødekomme hele det voksende fitnessmarked.

 

​​YOGOs succes i Norge

YOGOs ekspansion ind i det norske marked er gået over al forventning. Kun tre måneder efter at de igangsatte deres salgsfremstød i Norge, har YOGO onboardet 25 studier. Denne hurtige entré understreger den store efterspørgsel efter YOGOs brugervenlige bookingsystem såvel som firmaets evne til hurtigt at gå ind på et nyt marked. De positive tilbagemeldinger fra norske studier underbygger desuden YOGOs position i markedet for intuitive fitness administrationsløsninger.

 

Et partnerskab der fremmer udvikling

YOGOs seneste succes fik et betydeligt boost af det strategiske partnerskab med en gruppe etablerede danske Business Angels, som har stor ekspertise inden for fitnessbranchen, skalering, salg og juridiske forhold. Denne gruppe af Business Angels tilfører stor værdi til YOGO og med deres støtte er YOGO godt rustet til at etablere en stærk tilstedeværelse på fitnessmarkedet og ekspandere til flere nye geografiske markeder, med Tyskland og Sverige som de første.

 

Fortsat samarbejde med Ugly Duckling Ventures

YOGO bygger også videre på deres eksisterende samarbejde med Ugly Duckling Ventures (UDV), en dansk tech venturefond grundlagt af de erfarne tech-profiler Andreas Green Rasmussen og Rune Hven-Jensen. Samarbejdet med UDV har allerede båret frugt og givet YOGO mulighed for at udvide sit hold med flere kompetencer inden for udvikling, salg og support.