Energiselskab satser på kunstig intelligens

Robotten Roberta arbejder uden for normal arbejdstid, i weekender og aftener. Kunstig intelligens er en stadig større del af erhvervslivet og den udvikling, samfundet oplever i disse år. Og for landets fjerdestørste energiselskab, NRGi, har implementeringen af robotter vist sig som en stor gevinst.

Robotterne kommer, men har vi egentlig grund til at frygte, at de tager vores jobs? Ikke hvis man spørger landets fjerdestørste energiselskabet NRGi, der siden sidste år har gjort kunstig intelligens til en fast del af deres arbejdsgange. Med robotten Roberta, har NRGi Elsalgs kundeserviceafdeling formået at spare op mod 800 arbejdstimer om måneden, hvilket betyder, at medarbejderne i stedet kan bruge deres tid på mere komplekse opgaver samt rådgivning af kunder.

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: