Schweiziske Nestlé, der er verdens største producent af mad- og drikkevarer, udsender i begyndelsen af 2019 sin årsrapport for 2018. I den omfangsrige rapport skriver Nestlé højst opsigtsvækkende, at lanceringen af en modermælkserstatning i flere af selskabets produkter er en af de mest succesfulde lanceringer i fødevaregigantens 150-årige lange historie. Modermælkserstatningen, der har udløst de opsigtsvækkende rosende ord fra den schweiziske gigant, er udviklet af den mere end ti år gamle danske biotech-virksomhed Glycom med hovedsæde i Hørsholm. Året efter – i februar 2020 – sælges Glycom til hollandske Royal DSM for 765 mio. euro, svarende til 5,7 mia. kr....

Prøv 14 dage gratis

Start ud med 14 dage gratis og få adgang til de vigtigste historier i startup-økosystemet under overfladen.

Herefter 120 kr./md ex. moms. Abonnementet fornyes automatisk, indtil det opsiges.

Allerede medlem?