Ugens startup: Morten Strunges Podimo – globalt økosystem for podcastere?

Mads – Monopolet – Steffensen er gået fra DR til startuppen Podimo. Men kan man for alvor skabe en forretning på podcastere oppe imod globale aktører og lokale gratis medier? Vi har udfordret Podimo på deres vækstrejse

Kigger vi på investeringerne, der i dag bruges på podcasts og danskernes forbrug af samme, er det ikke overraskende, at de fleste aktører i mediebranchen forsøger at gøre podcasting til en af grundpillerne i deres forretning. Mens DR som gratis public service på den ene side sætter sig på stadig flere placeringer over mest lyttede podcasts, så udvider på den andern side de kommercielle medier som Apple og Spotify butikken med store mængder in-house-produktioner. Det gør konkurrencen benhård for Podimo og andre, der skal leve af at være paraply for mindre selvstændige podcastere. Særligt kan det lyde som en udfordring at kapitalisere et marked, hvor forbrugeren ikke er vant til at betale direkte for varen, og hvor producenterne dermed heller ikke helt har vænnet sig til at få betaling for den.

Intet medlemskab? Du går glip af en masse!

Få adgang til analyser, data og værktøjer, der giver dig og dine kolleger vigtigt viden om startups og markedet. Prøv gratis i to uger.

Prøv Bootstrapping Pro

Allerede medlem? Log ind her: