Skandinaviens største marketingplatform teamer up med dansk startup

APSIS får nu adgang til mere end 10 mio. billeder, videoer, illustrationer og ikoner via samarbejde med danske JumpStory.

APSIS, der er en af Nordens førende leverandører af løsninger indenfor digital marketing,  har en platform til e-mailmarketing og automatisering af markedsføring og bruges i dag af flere end 5000 kunder i 50 lande, og virksomheden har næsten 300 ansatte.

Nu skal et nyt samarbejde med den danske startup JumpStory flytte APSIS’ seneste satsning APSIS One til nye højder.

”Aftalen med JumpStory betyder for os, at vi på vores platform Apsis One kan give brugerne adgang til flere end 10 millioner billeder, videoer, illustrationer og ikoner fra JumpStory,” siger Jonas Bertelsen, der er CPO hos APSIS. ”Det er vel at mærke en adgang, der er direkte integreret i vores platform, og med ét enkelt klik kan kunderne matche teksten i deres nyhedsbrev automatisk med relevant visuelt indhold.”

Vi er ganske vist mest kendt som en slags ’billedbranchens svar på Netflix’, men det har hele tiden været en del af vores strategi, at vi skal integrere vores indhold og software ind i andre marketingplatforme og værktøjer.”

Netop adgangen til visuelt indhold er én af de store udfordringer for mange af de største indholdsplatforme i både Norden og resten af verden.

Selv giganter som Mailchimp har et meget begrænset udvalg af fotos og videoer, og APSIS ser derfor store muligheder i at være firstmover i branchen på det område qua partnerskabet med JumpStory.

Udover at give adgang til selve billedarkivet så hjælper JumpStorys kunstige intelligens med at forstå indholdet af nyhedsbrevene og selv foreslå billeder med relevans. Det sparer marketing- og kommunikationsfolk for både tid, besvær og penge.

”For os er denne aftale en milepæl. APSIS er markedsledere i Sverige og blandt de absolut førende i resten af Norden – herunder Danmark,” siger Jonathan Løw, der er co-founder og COO hos JumpStory. ”Vi er ganske vist mest kendt som en slags ’billedbranchens svar på Netflix’, men det har hele tiden været en del af vores strategi, at vi skal integrere vores indhold og software ind i andre marketingplatforme og værktøjer. Derfor er vi superstolte over, at APSIS har valgt os, og det passer smukt med vores mantra ’Works where you do.’”