“Corona tvang os til at nytænke vores koncept” – Dansk tech-startup hitter nu i USA og Asien med ny 3D-beauty-app

Gennem de seneste år har beauty-branchen oplevet stor vækst over hele verden, men teknologien i beauty-branchen halter bagefter. Coronakrisen fremskynder ny dansk højteknologisk app inden for beauty-branchen.

Virksomheden Beauty Match forbinder dagligt danske skønhedsklinikker med forbrugere – a la Just-Eats forretningsmodel – og er ligesom mange andre danske virksomheder i den seneste tid blevet sat på en alvorlig prøve, da samtlige skønhedsklinikker lukkede ned grundet coronapandemien.

“Den midlertidige lukning af skønhedsklinikkerne har tvunget os til at tænke ud af boksen”

Så gode råd var dyre, og der skulle tænkes nyt.

“Den midlertidige lukning af skønhedsklinikkerne har tvunget os til at tænke ud af boksen,” fortæller stifter og direktør Maiken Paaske. ”Vi kunne se på tallene, at mange forbrugere brugte mere tid digitalt end sædvanligt, men vi kunne jo desværre ikke formidle nogle bookinger, da vores samarbejdspartnere havde lukket. Derfor besluttede vi os for at sadle om og færdiggøre et produkt, vi har haft i støbeskeen i flere måneder, og som virkelig kom til sin ret i denne situation.”

3D-app bygger på augmented reality
Den nye produktlancering består af en højteknologisk 3D-app ved navn BeautyVision. Appen bygger på den seneste teknologi inden for augmented reality, hvormed forbrugere får mulighed for at “prøve” kosmetiske behandlinger på eget ansigt direkte fra deres smartphone.

“Appen laver en 3D-scanning af dit ansigt, og derefter er det fx muligt for dig at forstørre dine læber eller fremhæve eller nedtone specifikke karakteristika. Vi har altså gjort det muligt for forbrugere at prøve behandlinger, før de beslutter sig for at få dem lavet i praksis,” siger Maiken Paaske.

“Vi har fået enormt positiv feedback på produktet indtil videre – især fra nogle specifikke dele af verden som Beverly Hills og Singapore”

Med appen ønsker Beauty Match at give forbrugerne mulighed for bedre at afstemme forventninger om, hvordan en eventuel læbeforstørrelse vil se ud på netop deres ansigt, inden de griber til handling i praksis.

Appen ved navn BeautyVision blev lanceret med en global kampagne i denne uge og er den første af sin slags i markedet. Maiken Paaske fortæller, at produktet har fået en god modtagelse, især fra kvindelige forbrugere i USA og Asien:

“Vi har fået enormt positiv feedback på produktet indtil videre – især fra nogle specifikke dele af verden som Beverly Hills og Singapore, hvor man også bruger en del penge på disse skønhedsbehandlinger, og det har blot bekræftet vores antagelse om, at dette var det helt rette tidspunkt at lancere. Det er ikke muligt for forbrugerne at få udført behandlingerne i praksis i øjeblikket, men de kan godt sidde derhjemme og afprøve behandlinger på deres smartphone.”