Antler rejser 50 mia. dollars i jagten på internationale ambitioner

Antlers team af folk fra McKinsey, Google, Spotify, MIT og Harvard-alumner vil længere ud i verden.

Antler, global accelerator og early stage-venturekapitalfirma, har rejst yderligere 50 milliarder dollars til selskabet i Amsterdam, London, New York, Stockholm, Oslo, Sydney, Nairobi og Singapore.

Blandt de nye investorer er Facebookmedstifter Eduardo Saverin, Elaine Saverin, investor og filantrop Christen Sveeas gennem Kistefos, Canica International, og det innovative japanske selskab for finansielle tjenester Credit Saison.

”Antler har ægte international indflydelse, og den vil kun vokse i løbet af de næste tolv måneder, efterhånden som flere globale placeringer lanceres.”

”Gennem Antler kan vi være en langsigtet vækstpartner for nogle af verdens mest spændende, nystartede virksomheder og støtte deres internationalisering og opskalering. Vi tager disse startups til det næste niveau fra seed til serie A, B og videre,” siger Credit Saisons managing director, Mori Kosuke.

Er i otte dele af verden
Grundlagt i Singapore i 2017 af norske Magnus Grimeland og et team af folk fra McKinsey, Google, Spotify, MIT og Harvard-alumner er Antler i dag en global startupgenerator og early stage-VC, der bygger den næste store bølge af tech-virksomheder. Missionen er at gøre exceptionelle enkeltpersoner til store stiftere, der skaber tusinder af virksomheder over alt på kloden.

Efter grundlæggelsen i 2017 ekspanderede Antler hurtigt. I dag driver Antler programmer i otte globale placeringer og lanceres snart i Jakarta.

”Antler har ægte international indflydelse, og den vil kun vokse i løbet af de næste tolv måneder, efterhånden som flere globale placeringer lanceres. Vi glæder os til være del af denne globale bevægelse,” siger Christer Kjos fra Canica International.

”Vi forsøger at vælge verdens mest strålende og målbevidste mennesker og hjælper dem med at finde den rigtige medstifter og forbinde dem til et topniveaunetværk af rådgivere og eksperter over hele verden.”

Siden lanceringen i Singapore har Antler investeret i over 120 virksomheder, hvoraf mange allerede har annonceret yderligere finansiering fra førende VC’er som Sequoia og Golden Gate Ventures. Airalo og Cognicept har begge rejst investeringer fra Sequoia; Sampingan fra Golden Gate Ventures og Base fra East Ventures.

Unik accelerator
Antlers forretningskoncept er at finde de mest exceptionelle individer, som derefter stimuleres kreativt og økonomisk, så opdyrkes det perfekte co-founderteam, der til sidst rulles ind i et globalt topnetværk af rådgivere og eksperter.

”Vi forsøger at vælge verdens mest strålende og målbevidste mennesker og hjælper dem med at finde den rigtige medstifter og forbinde dem til et topniveaunetværk af rådgivere og eksperter over hele verden,” siger Anders Hammarbäck, partner i Antler.

Antler er som accelerator unik, fordi de forsøger at fjerne hindringer for iværksættere ved at yde finansiering fra første dag og opbygge stærke founderteams fra bunden af samtidig med, at stifterne hurtigt kan lancere og skalere ideerne.

I et normalt acceleratorprogram kommer ansøgere med ideer, prototyper, måske nogle eksisterende partnerskaber og måske endda noget kapital. Sådan er det ikke med Antler. Antler søger de exceptionelle personer og har derfor først fokus på individet – ikke på ideen eller forretningsmodellen. Det kommer senere. En tilgang, der er meget inspireret af design thinking, hvor tankegangen fremkommer helt tidlig i Antler-programmets værdikæde og anvendes til at opbygge kerneteamet.

Next step: Jakarta.