Ugens startup: Valuers AI og IPO revisited

Capgemini og Lars Tvedes Supertrends som vi endevendte i august, er blandt Valuers nye partnere. Den omdiskuterede værdisætning – en kurs, der blev halveret efter få uger – og skærmydsler med tidligere medarbejder har fyldt godt op i pressen og på SoMe. Det er svært at koge mere suppe på, og hos Valuer selv er man med en øget markedsindsats selvsagt ivrig efter at komme videre. Bootstrapping er gået CEO i Valuer, Dennis Poulsen, på klingen med, hvor de er i genrejsningen.

Det har på godt og ondt været interessant at følge Valuer siden entréen på Nasdaq First North. Virkeligheden i Valuer er en anden, end den var for et halvt år siden. Selvom ambitionerne bestemt er til at få øje på, rimer de kunder, man har i kikkerten i dag, i mindre grad på Grundfos, Nilfisk og Ørsted. Det er ikke, fordi man kan tale om en egentlig pivotering i Valuer. Kerneproduktet er stadig et AI-drevet teknologisk analyseværktøj, der via algoritmer skal afdække behov, kunder ikke vidste, de havde. Valuer har derforuden suppleret det direkte salg til virksomheder med salg via partnere og onlinesalg.

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: