De færreste ambitiøse startups i 2022 ser dagens lys uden en seriøs impact-vinkel og en formuleret CSR-strategi. Som CEO i vækstfonden Rolf Kjærgaard formulerede det til Altinget i ugen, så er det blevet et ”hygiejne krav” at være grøn. Men værdikæder har mange led, og nogle gange fylder bæredygtighed mere i forruden, end hvad der reelt sker på de indre linjer. En høj CO2-beskatning og fælles krav til rapportering af udledning er ofte det, der efterlyses fra grønne virksomheder og organisationer, for at virksomheder ikke snyder på vægtskålen. Det lyder jo både logisk og rimeligt. Men snarere end et facit,...

Lige nu: Prøv 14 dage gratis.

Start ud med 14 dage gratis og få adgang til de vigtigste historier i startup-økosystemet under overfladen.

Herefter 120 kr./md ex. moms. Abonnementet fornyes automatisk, indtil det opsiges.

Allerede medlem?