"Vi har egentlig disrupted os selv tre gange: fra trykte til digitale kort, fra egne digitale kort til Google Maps og fra outdoor til indoor. Jeg er ikke en serieiværksætter, men vi har været superdygtige til det, vi laver. Vi har fundet en niche – og det er på den, vi vækster.” - Michael Gram, CEO MapsPeople

Ugens ’børsbaby’-startup: MapsPeople

Michael Gram, CEO i MapsPeople, fortæller om en solsidevirksomhed der nu er på vej til at blive børsnoteret 2. juni på First North Premier med kunder som Golden State Warriors og Arlanda Airport. Læs bl.a. om MapsPeoples samarbejde med Google, om at blive rost til skyerne af alle og om argumentationen bag en valuation på 300 mio. kroner.

At du kan finde rundt via online indoor mapping, kan du takke nordjyske MapsPeople for. Den oprindelige virksomhed bag MapsPeople håndtegnede sine første kort i 1897, men i 2013 ændrede den kurs fra udendørs kortlægning – også kaldet mapping – til indendørs vejvisning. De udviklede navigationsplatformen MapsIndoors, som er bygget oven på Google Maps, og de har netop fået en fortegning på 26,7 mio. kroner fra BankInvest og børsnoteres nu på Nasdaq First North Premier. Men hvordan kunne MapsPeople i sin tid se, at indoor mapping kunne blive så stort? Vi har talt med Michael Gram, CEO i MapsPeople, der er uddannet landinspektør fra AAU og har været med siden MapsPeoples begyndelse, hvor han ejede 2 % – ejerandelen, der siden er steget markant.

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: