Egentlig ligger det lige for: Hvis A.P. Møller-Mærsk efter hårde år igen skal blive en vækstvirksomhed, skal shippinggiganten selvfølgelig spotte og investere i den slags frø og spirer, der om fem til ti år folder sig ud som innovation og indtjening. Ikke i morgen og ikke i den type digitalisering og fornyelse, der kan sluses ind i kerneforretningen på den korte bane. Men i satsninger, der i bund og grund bygger på de selvsamme dyder, som Møller-Mærsk-familien drev selskabet på i mange år: entreprenørskab. Fra olie og Margretheskåle til supermarkeder.
En ensom enhjørning
Virksomhedens nyeste venturearm Maersk Growth er stadig...Prøv 14 dage gratis
Start ud med 14 dage gratis og få adgang til de vigtigste historier i startup-økosystemet under overfladen.
Herefter 120 kr./md ex. moms. Abonnementet fornyes automatisk, indtil det opsiges.
- Fuld adgang til alt Pro-indhold og analyser
- Deal monotor - adgang til alle de vigtigste detaljer om transaktioner i startup-økosystemet
- Alt nyt indhold direkte i din indbakke