Er du god til at pitche, er du som regel også god til at tiltrække penge. Fra Discovery Day i Skylab på DTU. Foto: Marco Stoltze.

Fra lukkede kontorer til TV: Pitchet er blevet mainstream – men ikke mindre vigtigt

Et godt pitch er en disciplin, som er vigtig at mestre for iværksættere. Det kan være afgørende for, om du overlever eller ej. Gennem tiden har pitchet ændret karakter, og med tv-programmer og universitetskonkurrencer er det nærmest ikke til at komme uden om disciplinen. Men er pitchet bare Hollywood og hype eller alfa og omega?

At pitche er noget af det ypperste inden for iværksætteriets discipliner. Som når 100-meterløberen sprinter over stadions røde tartan-underlag. Det er nervepirrende. Det går stærkt. De få øjeblikke, en stifter eller virksomhed har til at overbevise en potentiel partner eller investor om værdien i netop deres idé, deres team, deres vision.

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: