Hvad blev der af crowdfunding-hypen?

For et par år siden var en crowdfundingkampagne lig med pressedækning og omtale for en startup. Hvis du bevægede dig ud i denne spændende, nye finansieringsform, MÅTTE du have noget interessant på bedding.

Men i dag har hypen lagt sig en smule, og crowdfunding er blevet mere modent, mener flere iværksættere. Mere voksent. Mere professionelt. I dag skal du have markedsføringsmuskler, for at du for alvor brænder igennem med crowdfunding, og iværksættere brugere i højere grad crowdfunding til at teste nye produkter eller se, om der overhovedet er et publikum for virksomhedens geniale idé. Læs her hele vores historie om, hvor crowdfunding i Danmark står lige nu.

Danske Goodwings vil 20-doble kundebasen inden for de næste to år. Men virksomheden går alternative veje og har droppet marketingbudgettet.

Bootstrapping har været i Singapore, som er “et paradis for startups”. Og mikrostaten har – angiveligt – større succes end Danmark med at uddanne til fremtiden. Ifølge Lars Tvede er Schweiz også et sted, Danmark skal se hen, når vi søger inspiration til at blive et hyperinnovativt land. Læs hans klumme her.

Se desuden listen over de 23 virksomheder, der skal deltage i Scale-Up Denmarks Next Step Challenge-program.