De ni rollemodeller i den globale kampagne er: illustrator og tatovør Simone Klimmeck, skateboarder og fotograf Laura Kaczmarek, musiker Kinck, freestyle-fodboldspiller Maymi Asgari, rappere og rap-undervisere Silhouette and Q.Marzi, basketballspiller Nagwa Brown, skuespiller May Simon og sanger Melissa Inya.

Dansk startup går globalt med adidas i ligestillingens navn

adidas Originals har indgået et globalt partnerskab med den danske startup Girls Are Awesome. Et partnerskab, der har resulteret i en global distribueret tøj- og skokollektion, der går hånd i hånd med projekter og kampagner, der skal fremme kvindelig repræsentation i kultur- og musikbranchen.

Partnerskabet er for Girls Are Awesome kulminationen på deres arbejde gennem de sidste fire år, hvor de gennem purposedrevet medieindhold, events, branding og partnerskaber har forsøgt at fremme diversitets- og inklusionsdagsordenen ved at løfte og eksponere en bred vifte af rollemodeller.

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: