Schweiziske Nestlé, der er verdens største producent af mad- og drikkevarer, udsender i begyndelsen af 2019 sin årsrapport for 2018. I den omfangsrige rapport skriver Nestlé højst opsigtsvækkende, at lanceringen af en modermælkserstatning i flere af selskabets produkter er en af de mest succesfulde lanceringer i fødevaregigantens 150-årige lange historie. Modermælkserstatningen, der har udløst de opsigtsvækkende rosende ord fra den schweiziske gigant, er udviklet af den mere end ti år gamle danske biotech-virksomhed Glycom med hovedsæde i Hørsholm. Året efter – i februar 2020 – sælges Glycom til hollandske Royal DSM for 765 mio. euro, svarende til 5,7 mia. kr....
Lige nu: Prøv 14 dage gratis.
Start ud med 14 dage gratis og få adgang til de vigtigste historier i startup-økosystemet under overfladen.
Herefter 120 kr./md ex. moms. Abonnementet fornyes automatisk, indtil det opsiges.