Ugens startup: ØNSK – et bæredygtigt kaffemarked?

Ugens startup, ØNSK, forsøger gennem fortællingen om kaffe direkte fra kaffebønder at udfylde et hul i markedet. Men hvordan kan vi gennemskue greenwashing, hvordan pivoterer man, når kontorerne nu er lukket ned, og hvor langt kan man gå ned i pris på kaffe, før etikken går samme vej? Vi holder ØNSK op mod konkurrenter som Coffee Ten og Coffee Pal.

Vi har før hørt, at Danmark er det land i verden, hvor prisen på en kop kaffe er højest. Med et kaffemarked, hvor økologi og fairtrade er blevet hygiejnekrav, er det svært at se billedet ændre sig. Men kan der være tendens til, at producenterne dækker over greenwashing, og vi ikke længere ved, hvad vi betaler for? Bootstrapping har set på trends og konfronteret tre startups på kaffemarkedet for at blive klogere på, hvor villige vi i virkeligheden er til at betale for, at kaffebonden er blevet kompenseret, og emballagen, varen kommer i, er genanvendelig, når vi drikker det, der engang var en simpel kop kaffe.

Intet medlemskab? Du går glip af en masse!

Få adgang til analyser, data og værktøjer, der giver dig og dine kolleger vigtigt viden om startups og markedet. Prøv gratis i to uger.

Prøv Bootstrapping Pro

Allerede medlem? Log ind her: