På F8, Facebooks årlige udviklerkonference, fremlagde CEO Mark Zuckerberg den nye strategi for det sociale medie: "The Future of Facebook is Private". Den seneste tids afsløringer af Facebooks omfattende indsamling af brugerdata har medført et knæk i tilliden, hvilket Zuckerberg og co. nu forsøger at rette op på. Men bider brugerne på af den grund? Foto: Yichuan Cao / RitzauScanpix.

Færdig med Facebook?

Behøver vi egentlig at være på Facebook? Der er nærmest ingen, der poster opslag, og de fleste bruger ikke rigtig det sociale medie til andet end invitationer til begivenheder. Facebook ved godt, at de skal gøre noget drastisk for at holde fast på brugerne. Med deres nye strategi ”The Future of Facebook is Private” prøver de at få os tilbage. Men kommer vi nogensinde det?

I lang tid har vi kommunikeret på sociale medier, og vi er blevet afhængige af at bruge dem. Jeg bruger selv Messenger, men jeg bliver nødt til også at bruge Facebook. Hvordan skal jeg ellers kunne komme med til mine venners fødselsdage og fester?

Intet medlemskab? Du går glip af en masse!

Få adgang til analyser, data og værktøjer, der giver dig og dine kolleger vigtigt viden om startups og markedet. Prøv gratis i to uger.

Prøv Bootstrapping Pro

Allerede medlem? Log ind her