Dansk startup vælter international crowdfundingplatform

Den danske trælegetøjsstartup FableWood med base hos Stjerneskibet i Odense måtte i fredags melde udsolgt af de 50 første ordrer blot 12 minutter efter, man gik live på den verdensomspændende crowdfundingplatform Kickstarter.

I dagens anledning havde de to iværksætterfædre nummereret de første 50 fabeldyr, som blev solgt på Kickstarter. Da kampagnen havde rullet i 20 minutter, var målet for hele kampagnen indfriet, og produktionen af den næste serie af magnetiske trædyr er nu en realitet.

Blot en time senere var der rullet det dobbelte af målet ind, og folk fra hele verden giver support til de to fædre, som mødtes på ingeniørstudiet på DTU.

Ifølge FableWood bliver ordrerne ved med at vælte ind på Kickstarter-platformen fra kunder i hele verden, og man har på blot tre dage indfriet det ønskede mål med 680 %, og der er endnu 30 dage tilbage af kampagnen.

Se FableWoods kampagne her: