Claus Johansen, CEO, eloomi

Eloomi er solgt for over 1 mia. kr. og med 45% IRR – hvad er læringen?

Hvis man skal sikre seriøs venturekapital og kompetencer, der skal geare en international skalering, er man tvunget til at kigge ud over de danske grænser. Vi har spurgt CEO i eloomi, Claus Johansen, til baggrunden for salget på 1,26 mia. kr. til den globale platfrom Dayforce, et beløb, der netop er offentliggjort i Dayforces Q1 ´24 rapport. Salget sikrer EIFO det næststørste return siden 2015.

- Claus, der er gået næsten ti år fra start til nu. Der er bare i dag et væld af lærings-, udviklings- og HR-platforme i edtech-feltet. Hvad er hemmeligheden bag, at eloomi blev en international succes, der nu er solgt som en af de største exits i det danske edtech miljø?

 

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: