Ugens startup: OLIOLI – hypet skalering
Med introduktionen af den hawaiianske ”poke bowl” og en branding der tapper ind i en urban livsstil, har OLIOLI innoveret dansk madkultur. Det har foreløbig banet vej for åbningen af ni take-away restauranter i København. Men hvad er opskriften på at skille sig ud i et marked, hvor madportaler og konkurrenter uafladeligt kæmper om brugerens opmærksomhed? Bootstrapping har taget snakken med founders Frederik Johansen og Nicolai Suwinai om udfordringerne, betydningen i det nye DanBAN-syndikat og hvilke nye ingredienser der skal i bowlen, når man står overfor en skalering.
Dekonstrueret sushi fra Hawaii
Går man en tur på et brokvarter i København, eller hopper ind på en madportal, kan udbuddet virke overvældende. Men bedst som takeaway-markedet synes mættet, popper nye spillere op, klar til at udvide behov vi ikke vidste, vi havde. Det kan være svært at se hvilke koncepter, der drives frem af en hurtig hype for senere at falde til jorden, og hvilke der ender med at bide sig fast. OLIOLI, der snart åbner deres 10. restaurant i Vanløse, og som med et nyligt tilkommet DanBAN-syndikat i ryggen står overfor en skalering, tilhører det umiddelbart sidste kategori.
Pro-medlemskab?
Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.
Tryk herAllerede medlem? Log ind her: