Vækstfonden: ”Vi har brug for flere hårde penge”

Der er behov for de bløde penge til at skubbe startups, forskning og spinoffs ud på markedet. Men her skal de hårde penge tage over. En klar opdeling af midlerne er afgørende, hvis vi skal undgå suboptimering og for tidligt salg af lovende virksomheder, mener adm. direktør i Vækstfonden Christian Motzfeldt.

”Vi skal bruge både bløde og hårde penge til at skabe vækst. For væksten opstår i et symbiotisk samarbejde, hvor vi på den ene side af den berygtede dødens dal finder de bløde penge fra Innovationsfonden og universiteternes Proof-of-Concept-midler. Det er også her, innovationsmiljøernes penge hører til.”

Startup-tilbud

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Få Bootstrapping PRO til dig og 3 i dit team til prisen for én.

Ring nu på 42 61 06 60 eller skriv til nikolaj@bootstrapping.dk, så du kan hoppe over PRO-betalingsmuren.

Læs mere

Allerede medlem? Log ind her: