Henrik Føhns har i denne uge interviewet Linden Tibbits (billedet), der er stifter af og CEO for IFTTT (If This Then That). Foto: YouTube.

Techtopia 90: Tordenvejr er big data

Hvad har supermarkeder, formel 1 racere og kvinder med langt hår til fælles? Vejret har en afgørende indflydelse på deres liv. Og hvis de får bedre vejrudsigter, så klarer de også dagens udfordringer bedre.

Vejrudsigten er en samling af data, som sætter dig i stand til at møde dagen mere velforberedt. Og jo mere lokale dine data er, desto bedre er du klædt på til at agere.

The Weather Company forsyner mange af os med vejrudsigter, som blandt andet er baseret på lokale vejrstationer forbundet i et netværk hos private. Men firmaet sælger også sin indsigt baseret på big data til butikker, formel 1 teams og producenter af shampoo.

Techtopia taler med The Weather Company, og så møder vi også manden bag tjenesten IFTTT, der blandt andet bruges til at forbinde og forbruge de mange vejrdata på nye måder.

Medvirkende:

Michelle Golladay, Weather Evangelist, the Weather Company

Paul Smith, data analytiker, the Weather Company

Linden Tibbits, founder og CEO, IFTTT (If This Then That)