“Vi havde en strategi, der lød, at efter 1.000 dage ville vi gå nordisk. Det er tre år. Den beslutning blev taget efter seks måneder og godkendt i vores globale setup. 6 måneder. Ikke 1.000 dage. Det gør vi kun, fordi vi har nået det, vi gerne ville – og mere til,” siger Laila Pawlak, CEO- og Co-founder, SingulartyU Denmark.

SingularityU et år efter: nordisk ekspansion og store drømme

For et år siden åbnede dørerne til SingularityU Denmark på Titangade i København. I dag er ‘Denmark’ skiftet ud med ‘Nordic’, og campus er blevet 2.000 kvadratmeter større. SingularityU er blevet hyldet for sin tilgang til teknologien og klandret for at sælge varm luft og have mistet sin sjæl. Trods skalering er sjælen på ingen måde forsvundet, mener CEO og co-founder af SingularityU Nordic Laila Pawlak.

“Bygningen, vi sidder i, husede det gamle Mærsk. Vinduerne er armeret glas, fordi serverne stod herinde. Da de startede inden for e-commerce, sad afdelingen herude,” fortæller Laila Pawlak og peger ud mod gaden: “Og lige derude skød de med bazookaer, dengang der var rockerkrig i København.”

Pro-medlemskab?

Støt missionen om økosystemets stemme. Få tjek på de vigtigste personer og dagsordener – og nå ned under alle hurra-nyhederne.

Tryk her

Allerede medlem? Log ind her: