MeeW er Tinder for jobmarkedet

MeeW har fået international anerkendelse fra Google, Buzzfeed og Huffington Post for deres innovative tilgang til at forenkle ansøgningsprocessen i rekrutteringsmonopolet. Iværksætterhistorier har taget en snak med direktør og medstifter Armin Kavousi.

Slut med e-mails. Slut med papir. Søg arbejde med et swipe, og indryk gratis jobannoncer. Det er  essensen af konceptet bag MeeW. Blot 6 måneder efter lancering, har man opnået over 50.000 brugere og ansat 20 medarbejdere. Og fornylig tiltrådte digital marketing-strategen Micky Weis som marketingdirektør.

Tag den, Justin Bieber!

Armin Kavousi er CEO i MeeW og en mand med mange titler. Han var med til at starte det uafhængige pladeselskab Gamebois. Her var han også selv musiker i Suits Boulevard, som lå nummer 1 i seks uger på canadisk radio foran selveste Justin Bieber. Han har været en del af Delicious – en sandwichbar, som voksede til 3 butikker med en omsætning på 10 millioner kroner.

Nu læser han neurovidenskab, og så er han salgsdirektør for bureauet Storm Group, samtidig med at startuppen MeeW skal passes.

Armin Kavousi er CEO i MeeW. Foto: Presse.

Drop autopilot, hvis du vil have succes

Armin Kavousi fortæller om et studie fra 60’erne, hvor man tog 23-årige med samme forudsætninger til livet og spurgte om deres drømme. Kun 3 procent opnåede succes. Ikke nødvendigvis materielt, men med de projekter, de havde drømme om at realisere.

Armin Kavousi mener, at for ikke at ende som de fleste, må man aldrig gå på autopilot f.eks. ved at spendere tid på en tidsrøver som Netflix. Han kalder det i virkeligheden et fysiologisk fuckup, at vi som mennesker overhovedet bruger tid på ting, som ikke giver os visdom.

Hør herunder:

Eller abonnér på iTunes eller Android