Rasmus Korsgaard

Manden bag MobilePay, Rasmus Korsgaard, starter hos vækstvirksomheden JumpStory i en rolle som bestyrelsesmedlem og driver af tech-afdelingen.

Vækstvirksomheden JumpStory, der er blevet kaldt ’Netflix for billeder’, styrker nu markant sit teknologiske team med tilgangen af Rasmus Korsgaard – manden bag Mobile Pay.

Rasmus Korsgaard var oprindeligt projekt lead hos Danske Bank, hvor han fødte idéen til MobilePay og siden byggede et team på 135 mand, som han endte med at være direktør for. Efterfølgende forlod han MobilePay for at blive VP of Engineering hos Lix, og nu indtræder han så hos JumpStory som medlem af bestyrelsen samt tæt sparringspartner på teknologifronten.

”JumpStory er en vildt spændende virksomhed. Det er en typisk born-global, hvilket illustreres udmærket af, at man allerede har medarbejdere fra 8 forskellige lande på kontoret. Jeg er derudover vild med ambitionen om at tage kampen op med de amerikanske giganter, og jeg glæder mig til at kunne bidrage med at bygge det helt rigtige team af udviklere samt skabe noget teknologi, der sætter nye standarder i industrien”, fortæller Rasmus Korsgaard. Også hos JumpStory er der store forventninger til tilgangen af Rasmus Korsgaard.

”Tilgangen af Rasmus Korsgaard i vores team signalerer tydeligt det ambitionsniveau, vi har hos JumpStory. Siden vores lancering af platform i januar i år har vi fået kunder i 35 lande”, forklarer Anders Thiim Harder, der er CEO og co-founder af JumpStory.

Idéen bag JumpStory er at gøre det lynhurtigt og enkelt at finde billeder og videoer til brug i nyhedsbreve, blogindlæg, PowerPoint-præsentationer etc. JumpStory adskiller sig markant fra konkurrenter som Shutterstock, iStock og Getty Images ved at bruge kunstig intelligens til at matche brugernes tekster med fotos samt forudsige hvilke billeder, der vil præstere bedst.

”Vi er sat i verden for at gøre det enkelt at finde det perfekte billede til ethvert formål. Frem for at være en traditionel søgemaskine for billeder, så har vi i stedet fokuseret på at finde de billeder til brugeren, der rent faktisk performer. Derudover behøver man slet ikke at søge på JumpStory. Man copy-paster blot sine tekster ind på platformen, og så matcher vores AI dem på få sekunder med relevante fotos”, forklarer Thiim Harder.

Anders Thiim Harder har stiftet JumpStory sammen med kollegaen Jonathan Løw. De har tilsammen mere end 20 års erfaring med digital markedsføring og iværksætteri. Selskabet har hovedkontor i Aarhus og er p.t. 16 mand. Innovationsmiljøet BOREAN har investeret 3 millioner kroner i virksomheden, der aktuelt har kunder i Europa, Afrika, Asien og USA.

Comments